úterý 11. prosince 2012

Neposkvrněné početí Panny Marie - jak to skutečně je?

Neposkvrněné početí Panny Marie

Neposkvrněné početí Panny Marie je termín popisujícíc fakt, že Panna Maria byla jakožto jediný člověk počata bez poskvrny dědičného hříchu a nikdy neposkvrnila svoji duši ani osobním hříchem. Katolická církev si tuto skutečnost připomíná a oslavuje 8.prosince.
Nauka o Neposkvrněném početí je velmi stará, nicméně jako dogma ji definoval až papež Pius IX v apoštolské konstituci Ineffabilis Deus, která vyšla 8.12.1854  www.katopedia.cz

Katechismus říká:
§491 Církev si během staletí uvědomila, že Maria, plná Boží milosti, byla vykoupena už od svého početí. To hlásá dogma o Neposkvrněném početí, které vyhlásil roku 1854 papež Pius IX.: „Blahoslavená Panna Maria byla od prvního okamžiku svého početí pro zvláštní milost a výsadu všemohoucího Boha, vzhledem k zásluhám Ježíše Krista, Spasitele lidského rodu, uchráněna jakékoliv poskvrny dědičného hříchu.“
§ 492 "Tento „jas jedinečné svatosti“, kterým je Maria ozdobena „od prvního okamžiku svého početí“, dostává zcela od Krista: „byla vykoupena vznešenějším způsobem vzhledem k zásluhám svého Syna“. Víc než kteroukoliv jinou stvořenou osobu ji Otec v Kristu „zahrnul z nebe rozmanitými duchovními dary“ (Ef 1,3 Pochválen buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nás (všechny nejen Marii) v Kristu obdařil vším duchovním požehnáním nebeských darů). V něm ji „vyvolil ještě před stvořením světa“, aby byla před ním svatá a neposkvrněná v lásce (Ef 1,4 "v něm nás (všechny nejen Marii) již před stvořením světa vyvolil, abychom byli svatí a bez poskvrny před jeho tváří.").
§ 493"Otcové východní tradice nazývají Boží Matku „celou svatou“ (Panhagia), slaví ji jako „nedotčenou jakoukoliv poskvrnou hříchu, takřka modelovanou Duchem svatým a vytvořenou jako nové stvoření“. Z Boží milosti zůstala Maria po celý svůj život nedotčena jakýmkoli osobním hříchem."


 V Písmu svatém neexistuje jediný verš, který by toto dogma "o  neposkvrněném početí"  potvrdil- naopak...

BIBLE ŘÍKÁ:
Největším požehnáním milosti je Slovo, které se stalo tělem.
Jan 1:14
"A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy." 
Jan 1:16
"A my všichni jsme vzali z jeho plnosti, a to milost za milost."
Jan 1:17
"..milost a pravda se stala skrze Ježíše Krista."

Otcova vůle byla, aby plnost a milost přebývala v Kristu Ježíši samotném.
Efezským 1:22
"A tak poddal všechno pod jeho nohy a dal ho církvi jako hlavu nade vším. Ona je jeho tělem, totiž plností Toho, který naplňuje všechno ve všem."

Židům 1:3 "On je jasem jeho slávy a vyjádřením jeho podstaty; slovem své moci udržuje všechno, co je. Když sám skrze sebe vykonal očištění našich hříchů, posadil se po pravici Velebnosti na výsostech
Od samého pádu Adama v zahradě Eden, celé lidstvo se rodí s dědičným hříchem a člověk
vinný hříchem je oddělen od Boha od okamžiku narození. 

"A proto, jako skrze jednoho člověka vešel do světa hřích a skrze hřích smrt, tak také smrt přešla na všechny lidi, poněvadž všichni zhřešili." (Římanům 5:12)

Sama Marie si byla vědoma, že je hříšná a potřebuje svého Spasitele (spasitele potřebují jen hříšní lidé), jako každý z nás, když vyznala "Maria řekla: „Duše má velebí Pána, a můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli" (Lukáš 1,46-47)
"Když uplynuly dny jejich očišťování podle zákona Mojžíšova, přinesli Ježíše do Jeruzaléma, aby s ním předstoupili před Hospodina – jak je psáno v zákoně Páně: ‚vše, co je mužského rodu a otvírá život matky, bude zasvěceno Hospodinu‘ – a aby podle ustanovení Zákona obětovali dvě hrdličky nebo dvě holoubata." (Lukáš 2,22-24)"

Kdyby byla skutečně bez dědičného hříchu a byla uchráněna hříchu, jak tvrdí katechismus, tak by nemusela obětovat za hříchy a tak se očistit před Bohem, jinak by udělala z Boha lháře, kdyby se očišťovala z něčeho z čeho nelze očistit, protože byla čistá:

"Hospodin promluvil k Mojžíšovi: „Mluv k Izraelcům: Když žena otěhotní a porodí chlapce, bude nečistá po sedm dní; bude nečistá jako v době svého obvyklého krvácení. Osmého dne bude obřezána jeho předkožka. Matka pak setrvá v očišťování od krve ještě po třicet tři dny. Nedotkne se ničeho svatého a nevejde do svatyně, dokud neskončí dny jejího očišťování. Jestliže porodí děvče, bude nečistá dva týdny jako při svém krvácení a ještě po šedesát šest dní setrvá v očišťování od krve. Když skončí dny jejího očišťování po synu nebo dceři, přivede ročního beránka k zápalné oběti a holoubě nebo hrdličku k oběti za HŘÍCH knězi ke vchodu do stanu setkávání. On je přinese jako oběť před Hospodina a vykoná za ni smírčí obřady ; tak bude očištěna od svého krvotoku. To je řád pro ženu při narození chlapce nebo děvčete. Jestliže si nemůže opatřit jehně, ať vezme dvě hrdličky nebo dvě holoubata, jedno k zápalné oběti a jedno k oběti ZA HŘÍCH. Kněz za ni vykoná smírčí obřady a BUDE ČISTÁ.“ 3.Mojžíšova 12,1-8



Kdyby skutečně platilo, že Bůh a Duch svatý může přebývat jen v těch, kdo jsou bez dědičného hříchu, tak by nikdy nikdo nebyl naplněn Duchem svatým a Ježíš by nám lhal, když tvrdil:

"Ježíš mu odpověděl: „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek" Jan 14,23
Apoštol Pavel říkal: 
"Nevíte, že jste Boží chrám a že Duch Boží ve vás přebývá? Kdo ničí chrám Boží, toho zničí Bůh; neboť Boží chrám je svatý, a ten chrám jste vy" 1.Korintským 3,16-17

Podle těchto výroků a učení katechismu by jsme museli být bez dědičného hříchu, jinak by v nás nemohl přebývat Bůh. Jelikož víme na 100%, že jsme se narodili s dědičným hříchem, a Bůh přesto v nás přebývá, tak víme, že i Marie nebyla bez dědičného hříchu, jako Ježíš, který byl zplozen z Božího Ducha.
Pokud by skutečně Marie byla bez dědičného hříchu a byla zplozena "neposkvrněně" tak by byla zplozena z Ducha svatého a byla by jako Ježíš Boží Syn- bohem. Jelikož víme, že bohem není, máme jistotu v tom, že tato nauka je nejen mylná, ale od Zlého, který chce, abychom uctívali více člověka než samotného Boha.

Všechno, co bylo kdy zdokumentováno, týkající se vyučování katolické církve o Marii a jejím neposkvrněném početí je naprosté znesvěcení a rouhání před Bohem, který jediný je Svatý, a výlučným Spasitelem Pánem Ježíšem Kristem.

"On ‚hříchu neučinil a v jeho ústech nebyla nalezena lest‘" 1 Petrova 2,22


Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosíme o respektování názorů ostatních diskutujících a dodržování pravidel slušného chování.
(Upozorňuji: tento blog neprezentuje učení žádné křesťanské denominace, ale Boží Slovo.)